Over de sidste år er der kommet flere børnefamilier til foreningen, og der har gentagne gange været udtrykt ønske om, at Schoutgården etablerer en legeplads.
Foreningens tidligere legeplads blev nedlagt i forbindelse med ny lovgivning om åbne legepladser, da det daværende legepladsområde var i en beskaffenhed, der ikke kunne opnå den obligatoriske, kommunale godkendelse.
Det er værd at bemærke, at i Dragør Kommune må alle benytte de kommunale legepladser i hhv. børnehaver og SFO’er.